joi, 14 martie 2013

Tot legat de profesie

Stau uneori pe ganduri si ma gandesc "ce ar fi fost daca...?....as fi avut o alta meserie?


Daca as fi fost baiat, as fi facut liceul de marina....

A venit revolutia cand eu ma pregateam pentru cea mai buna clasa de matematica-fizica, urmand sa fac realul continuand probabil cu facultatea de matematica sau fizica sau Industrie Usoara la Iasi. (la izmene :) )
Am ales umanul, ajungand profesoara de stiinte socio umane (profa de logica, psihologie, economie, economie aplicata, sociologie, filosofie si educatie antreprenoriala).
In primii ani am abordat predarea asa cum mi-as fi dorit eu sa fie profesorii mei (adica ne pastram autoritatea prin cateva principii clare de la care nu abdicam: respect, onestitate, toleranta).

Si anii au trecut si ma gandesc ce-a mai ramas din principiile mele......

Parca tiparul dupa care am fost eu educata (acasa) si sistemul de invatamant in care eu am invatat mi se pare din alta lume cand compar cu ce elevi am in fata mea.

Mi-e greu sa inteleg cum unii parinti nu-si pot educa copiii (sa salute, sa nu urle intr-o institutie, sa manance frumos, sa-si duca ambalajele la cos, sa respecte varsta, sexul, sa le ceara sa fie responsabili), cum un parinte este depasit de situatie si nu poate comunica cu un copil.
Nu inteleg de ce in Romania vrem ca toti oamenii sa faca 10 clase, cand unii nu vor, altii nu pot, cand jumatate din ei nu stiu sa scrie.

De ce nu se accepta si nu se incearca vindecarea unor diagnostice psihice?

De ce noi profesorii am ajuns sa ne ocupam de elevi mai mult decat o fac institutiile abilitate. Am o fetita din CTF si simt uneori ca-mi plesnesc venele ca nu mai inteleg de ce acest copil s-a transformat intr-un dosar, care ba poate fi rezolvat, ba nu poate!

De ce olimpicii la faza nationala nu beneficiaza de deplasari in afara orasului......adica stiu (nu sunt bani) dar nu pot sa inteleg, sa accept ca tara asta sa nu face nimic. E olimpic la faza nationala, sta o saptamana in Baia Mare si.....Primaria le pune la dispozitie un autobuz, dar numai pe oras.....


Oare cum va arata tara asta peste cativa ani cand tot mai multi analfabeti termina liceul, e adevarat ca nu-si mai iau bacul, macar atat s-a facut s-a admis de vreo 3 ani ca 50% din cei care se inscriu  isi iau bacul......dar adevarul este ca doar o parte intra in bac, iar procentul din acestia ce calculeaza!

M-am gandit in ultimul timp tot mai mult daca as fi ales o alta meserie cum ar fi fost....cu siguranta as fi ales o alta tara!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Februarie...

  E iarnă,  un amestec de toamnă târzie cu zile mohorâte,  cu ploi ba mocănești, ba torențiale. Cu zile ce par ușor a se lungi, cu haine mul...