miercuri, 11 iunie 2014

38

38 si 2 zile
Imi vine in minte acum un reportaj si raspunsul unui batran, intrebat "Cati ani ai Mosule?" Nici unul.....se face pauza, reporterul crezand ca nu a inteles sau nu a auzit intrebarea se uita mirat, dar primeste raspunsul imediat "Toti s-au dus...!"


Intr-adevar asa sunt anii, se duc, nu ramai cu nici unul, doar cu amprenta timpului pe fizicul tau si multe sentimente in suflet.

Intotdeauna am avut o problema cu amprenta timpului asupra fizicului meu. Multa vreme nu am fost luata in serios pentru ca aratam foarte tanara.

Eram in primul meu an de invatamant si cum intotdeauna profesorii au avut manuale "gratuite" m-am dus si eu sa cer administratorului un set de manuale de stiinte socio umane. Si-mi zice "Manualele pentru elevi le ridica dirigintele!" :) Eu nu sunt eleva, sunt profesoara...saracul s-a facut rosu la fata si multa vrema si-a tot cerut scuze pentru gafa facuta!

In acelasi an, merg la supraveghere in  alta scoala si presedintele comisiei da cu ochii de mine, zgaindu-ma la tablourile de pe holurile scolii sa-mi treaca timpul si striga "Elevii asteapta afara, nu au voie in scoala pana la 9!"  Pentru ca strigase, i-am raspuns "Sunt profesoara si am venit pentru supraveghere! Vai ce  m-am racorit!"

Acum, iar nu sunt credibila, dar macar par om al muncii. Stiti cum e in statie, se infiripa rapid o conversatie si pe roman cel doare cel mai tare? Cat castiga celalalt...:) Asa ajungem si la intrebarea "Nu va suparati, dar ce serviciu aveti/ unde lucrati/ aveti serviciu? Da, in invatamant! Si, daca nu va suparati, ce salariu aveti? Ca am si eu o nepoata, un nepot....( pe principiul macar un amarat de profesor sa se faca- asta e alta poveste :). Pai 1200 ron.....Aoleu, pai super bine! Ba nu e bine (sar si eu intrigata) ca sunt in al 15 lea an de invatamant....Nu se poate! Ba se poate (si ma gandesc, nici carte de munca nu mai am sa ma justific, ca e doar digitala)....Vai, dar pareti mult mai tanara! Atunci, mici salarii aveti...Mie imi spuneti, ca de 15 ani astept sa le mareasca. Un debutant are acum 650 netul.....sa astepte si el sa imbatraneasca :))))


Cand esti tanar si lumea nu te ia in serios, esti frustrat, cand ii ajungi din urma si tu pari tot tanar simti ca te razbuni asa usor, usor, pentru toate replicile pe care le-ai primit de-a lungul anilor "tu sa taci, ca esti tanar!"  In Ro am mai observat o chestie autoritatea, credibilitatea o da varsta, chiar daca unii nu mai fac nimic, doar ca nu se mai urnesc de pe fotolii.

La 20 de ani eram vesnic plictisita, aveam atata timp, ca nu mai stiam ce sa fac...La 30 de ani am devenit pentru prima data mama, m-am simtit implinita si parca timpul s-a oprit o perioada lunga la 30 ...., iar acum la 38 de ani sunt foarte ocupata. Acum nu mai am timp sa fac cate as vrea sau cate am de facut si cred ca mult timp de acum inainte asa va fi viata mea: plina cu multe activitati si munca.

Era o dimineata de duminica, cu cafeaua pe terasa si ma gandeam cum va fi peste 5, 10, 20 de ani viata mea? Cand ... apar baietii, parca citindu-mi gandurile...Dragos; Mama eu am sa-mi fac casa, uite acolo (foarte aproape de casa noastra) si in wkend te chem la cafea la mine.....si la amiaza venim noi la tine la masa :))))))


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Februarie...

  E iarnă,  un amestec de toamnă târzie cu zile mohorâte,  cu ploi ba mocănești, ba torențiale. Cu zile ce par ușor a se lungi, cu haine mul...