marți, 31 decembrie 2013

Ganduri de final de an....

       Anii trec, parca se rostogolesc ca bulgarii de zapada, facandu-se tot mai mari, aduni in spate experiente, vechime la locul de munca, copii  tai trec prin nenumarate etape de varsta, evenimentele le traiesti si prin prisma fiecarui membru al familiei.
Viata nu te intreaba daca esti pregatit sa infrunti toate lucrurile acestea intr-un an, vin toate: si bucurii si tristeti, si deziluzii si realizari, pe unele le astepti cu planuri, te pregatesti in gand...stii si ce vei imbraca in caz ca......si nu se mai intampla. Altele te prind in pijama, ciufulit, nici nu apuci sa-ti mai asezi macar suvita care iti atarna pe ochi sau sa-ti dai cu un strop de ruj, ci doar iti musti buzele pentru ca stii sigur ca prind culoare.
In fiecare zi joci mii de roluri, pe unele le joci impecabil cu aplauze, pe altele dezolant, cu sala goala, cu lacrimi pe obraji si buzunarele goale.
Si toate acestea.....daca stai sa te gandesti vin din alegerile noastre, provocate din intalniri neasteptate, din acordul dat o data, din zambetul oferit cuiva, din refuzul unei oferte, nu ca nu ar merita, ci pentru ca e o zi mohorata si nu mai ai chef sa iesi......si uite asa vin si pleaca evenimentele din viata noastra.
        E final de an, de bilanturi, de tras linie, de facut planuri.........Ma uitam la lista lui 2013......obiectivele mari le-am atins, dar tot ce a tinut de "rasfatul meu" s-a dus pe apa sambetei.........dar lasa ca lista aia e buna si pentru anul acesta, scap s-o mai fac :).
Ma gandeam acum la restrospectiva lui 2013.......mi-am ales titlul lucrarii de grad I si am conturat cuprinsul. Dragos a inceput clasa I si am zambit intr-o zi la scoala cand am observat ca l-am facut pe M, pe tabla ca si el.....ca stiu si eu formulele de salut, culorile, numerele pana 10, stiu cine este Gudula, Gerold, Otto, Mimi in germana.
          Invat in continuare sa fiu parinte si e tare greu....ma gandesc uneori cu frica daca aleg bine ceea ce aleg, daca destinul pe care il croiesc pentru copiii mei e bun sau un altul ar fi fost si mai bun.
          Si uite asa a mai trecut un an si vine altul in care sperantele reinvie, obiectivele se schimba, inima ne este plina  de energie, suntem in stare sa doboram muntii.......dar concluziile se vor trage din nou pe 31 decembrie 2014, atunci va fi momentul adevarului, adica cat am facut in noul an.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Februarie...

  E iarnă,  un amestec de toamnă târzie cu zile mohorâte,  cu ploi ba mocănești, ba torențiale. Cu zile ce par ușor a se lungi, cu haine mul...