duminică, 22 iulie 2012

Finalizare curs POSDRU

Azi a fost ultima zi de curs si ca urmare si evaluarea finala. A fost primul curs in maniera asta:adica 45 ore fata in fata, 45 ore evaluare online.
Mi-am ales ca tema de prezentare una din metodele de evaluare:portofoliu la disciplina economie. Dupa cativa ani de experienta iti dai seama cum sa eviti sa cazi in capcana unui evaluator.
Din comisie a facut parte Dna Albulescu (presedinta de comisie), Caterina Musinschi (evaluatorul online) si secretarul...
Tema de prezentare a fost la alegere, cu subliniera faptului ca e la alegere si o pregatim ca atare....

Asa ca metoda de evaluare prin portofoliu a incantat audienta (partea teoretica), dar cand le-am spus ca la nivelul claselor la care eu predau acum, multi s-ar rezuma la replica "nu l-am facut, dati-mi 2"....si cand au facut socoteala ca un semestru are 12 saptamani (adica 12 ore, cap coada) in care eu trebuie sa pun fiecarui elev minim 2 note (ca tot e refrenul verii :) ).....mai greu sa evaluezi individual, sa mai dai feedback/piesa de portofoliu/elev.

Am primit intrebarea: Ce as face eu cu astfel de clase? Le-as desfiinta?.....Nu, dar trebuie sa tii cont ca au intrat cu medii intre 4 si 5.....e un non sens sa iei la o materie sub 5 si sa fii admis, adica nu este, pentru ca vrem ca toata populatia tarii sa aiba zece clase. Si daca nu vor, ii obligam!

Trebuie lucrat la continuturi, nu-i acelasi lucru sa predai la o clasa de profil cu 2 ore+teza si alta cu profil tehnic.Trebuie clar introdus un bacalaureat diferentiat si in functie de asta, schimbate si programele.
Invatamantul romanesc a ramas undeva la logica matematica....dar cerem competente de comunicare, la psihologia generala, dar evaluam comportamente, economia cu tot face un student, dar elevii nostrii trebuie sa treaca printr-o alfabetizare economica, iar la filosofie....ramanem numai noi profesorii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Februarie...

  E iarnă,  un amestec de toamnă târzie cu zile mohorâte,  cu ploi ba mocănești, ba torențiale. Cu zile ce par ușor a se lungi, cu haine mul...